فيسبوک نرم افزاري مبتني بر هوش مصنوعي ساخته که رفتارهاي کاربران را پيش بيني مي کند. اين شرکت اطلاعات به دست آمده را به شرکت هاي ديگر مي فروشدتا تبليغات هدفمند انجام دهند.
به گزارش
ايتنا از مهر، نرم افزار هوش مصنوعي فيس بوک ميتواند رفتار آتي فرد را پيش بيني کند و اين اطلاعات را براي تبليغات هدفمند به شرکتها بفروشد.
به تازگي اسنادي افشا شده که نشان مي دهند اين شبکه اجتماعي به شرکت ها اجازه ميدهد کاربران را براساس چگونگي رفتار و تفکرشان در آينده هدف گيري کنند.
اين سيستم که «پيش بيني وفاداري» نام گرفته با توجه به اطلاعات ذخيره شده در پروفايل کاربر تخمين مي زند او به استفاده از محصول يا خدمتي ادامه مي دهد يا خير.
فيس بوک به شرکت هاي تبليغ کننده اجازه مي دهد انبوهي از آگهي ها را براي مشتري ارسال کنند تا رفتار وي را تغيير دهند. اين خدمت به تازگي به مشتريان تبليغاتي فيس بوک ارائه شده است. اين فناوري مبتني بر هوش مصنوعي نخستين بار در 2016 به وجود آمد اما اکنون در اختيار طرف سوم قرار مي گيرد.
اين خبر در حالي منتشر مي شود که چند هفته قبل مشخص شد فيس بوک اطلاعات بيش از 50 ميليون کاربر رابه طور اشتباه در اختيار يک شرکت مشاوره سياسي قرار داده است.
شبکه اجتماعي فيسبوک که اخيرا بدليل عرضه ديتاي کاربران به شرکتها تحت فشارهاي شديدي بوده است، با ارائه اطلاعاتي جديد در اين خصوص، نحوه جمعآوري اطلاعات حتي از افرادي که لاگين نکرده بودند را توضيح داده است.
اين شرکت در عين حال خاطرنشان نموده که ديگر سايتهاي معروف هم همين کار را ميکنند.
به گزارش سرويس اخبار جديد تکنولوژي به نقل از زدنت، پس از استنطاق دو روزه از مارک زاکربرگ مديرعامل فيس بوک، اين شبکه اجتماعي براي کاربران (از جمله برخي از اعضاي کنگره که سردرگم شده بودند) شفافسازي کرد که دقيقا چگونه ديتاي افراد را در زماني که در فيسبوک لايگن نکردهاند گردآوري کرده است.
ديويد بيسر مدير توليد فيسبوک، در مطلبي در بلاگ اين شرکت، مباني ابزارها و محصولات مختلف فيسبوک، شامل پلاگينهاي اجتماعي، Facebook Login، Facebook Analytics، Facebook Audience Network و Facebook Pixel را توضيح داده است.
همزمان، اين غول شبکههاي اجتماعي از اين فرصت استفاده کرده و خاطرنشان نموده که «فيسبوک، تنها شرکت معروف تکنولوژي نيست که اطلاعات افراد را در وب جمعآوري ميکند.»
بيسر نوشته است:
«بسياري از شرکتها هستند که اين نوع از سرويسها را ارائه ميکند و، مانند فيس بوک، آنها هم اطلاعات را از اپها و سايتهايي که از آنها استفاده مينمايند اخذ مي کنند. نوئيتر، پينترست و لينکدين همه داراي دکمههاي مشابهي براي Like و Share دارند تا به افراد کمک شود مطالب را بر روي سرويسهايشان به اشتراک بگذارند. گوگل يک سرويس محبوب تحليلگر دارد. همچنين، شرکتهاي آمازون، گوگل و توئيتر هم قابليتهاي لاگين را ارائه مي کنند. اين شرکتها (و خيلي شرکتهاي ديگر) نيز سرويسهاي تبليغاتي را ارائه ميکنند. در واقع، بيشتر وبسايتها و اپها، هرگاه شما از آنها بازديد کنيد، اطلاعات اينچنيني را به شرکتهاي متعددي ارسال ميکنند.»
سامسونگ قصد دارد از شبکه بلاکچين (Blockchain) براي بهبود عملکرد سيستم جابجايي محصولات خود استفاده کند.
به گزارش سرويس اخبار تکنولوژي از رايورز به نقل از بلومبرگ، سامسونگ -بزرگترين توليدکننده تلفن همراه هوشمند در جهان- درصدد است براي ارتقاء عملکرد شبکه جهاني خود از فناوري بلاک چين استفاده کند.
سامسونگ اسدياس (Samsung SDS) يکي از شرکتهاي تابعه سامسونگ که از آن به عنوان بازوي ارائه خدمات و راهکارهاي IT گروه سامسونگ ياد ميشود، در اين خصوص پيشرو است.
بنا به گفته يکي از مديران اين شرکت، سامسونگ اسدياس با بهرهگيري از بلاکچين ميتواند محمولههاي خود را که ارزش چند ده ميليارد دلاري دارد، به راحتي ردگيري کند و علاوه بر اين، هزينههاي مربوط به حملونقل را نيز تا 20 درصد کاهش دهد.
با توجه به اينکه اغلب شرکتها، فناوري بلاک چين را بستري براي کار با ارزهاي ديجيتال به شمار ميآورند، سامسونگ را ميتوان يکي از نخستين شرکتهاي بينالمللي دانست که نگاه جدي و کاربردي به بلاکچين دارد.
در واقع به نظر ميرسد شرکتها و سازمانهاي مختلف به آرامي در حال آشنايي با کاربردهاي مختلف بلاکچين هستند و بعيد نيست که هر روز اخبار گوناگوني در اين خصوص منتشر شود.
طبق پيشبينيهاي مؤسسه معتبر گارتنر، تا سال 2025 کسبوکارهاي مرتبط با بلاکچين بالغ بر 176 ميليارد دلار ارزش خواهند داشت.
درباره این سایت